Com es construeix la identitat d’una marca

Les marques de moda volen transmetre un missatge coherent amb els seus valors i un estil de vida. (AP)

El màrqueting és una de les peces claus en el sector de la moda

Per Judith Vives

Les marques són un dels elements més representatius del món de la moda. Sovint escollim una peça de roba, unes sabates o una bossa per la seva signatura, i lluïm els seus logos en el nostre cos com una forma d’identificar-nos amb els seus valors i el seu missatge.

Saps com es crea aquesta identitat de marca? Té a veure amb la creativitat dels dissenyadors, però hi ha un altre factor que juga un paper fonamental: el màrqueting.

El màrqueting s’encarrega de la publicitat que ajuda a donar a conèixer les marques i productes, però també és important a l’hora de crear la personalitat d’aquesta firma, associant-la a una sèrie de valors i un estil de vida. És el que es coneix com a ‘branding‘.

Actualment tothom fa ‘branding‘, tal com explica l’experta en màrqueting de moda Glòria Sallent. En el moment en que pengem fotos i continguts a les xarxes socials, el que compartim parla sobre nosaltres i ens defineix d’alguna manera.

Al sector de la moda és molt important aconseguir que el missatge que transmet una marca s’ajusti als seus valors i, sobretot, que sigui coherent en totes les plataformes (anuncis, esdeveniments i xarxes socials).

Avui en dia, les marques es promocionen a través de molts canals, tant en línia com fora de línia.

Les xarxes socials tenen molt pes per la seva capacitat de connectar ràpidament amb les tendències i el públic. Però la identitat de marca també s’aconsegueix amb esdeveniments i fins i tot en les mateixes botigues.

Marques ‘experiencials’ i amb valors

Segons Glòria Sallent, les marques actuals són molt experiencials. Això vol dir que la gent ja no compra un producte sinó un seguit de valors i un estil de vida.

El màrqueting aplicat al sector de la moda s’encarrega de planejar com traslladar aquesta experiència als clients i consumidors i analitzar com viuen aquesta experiència i reben els valors de marca.

Per tots aquests motius, un responsable de màrqueting en una empresa de moda ha de ser capaç de definir el que fa única i especial una marca enfront dels seus competidors.

Amb aquesta informació haurà de desenvolupar les estratègies publicitàries més apropiades i aconseguir que els seus productes i serveis es converteixin en els preferits pels clients.

Un sector en constant evolució

Per tots aquests motius, el màrqueting de moda és “una barreja de visió estratègica i creativa“, explica Sallent.

Es tracta d’un sector molt competitiu que es troba en constant evolució, de manera que els professionals han de saber manejar els canvis, captar tendències i entendre tots els factors que influeixen en l’èxit d’una marca.

Per Sallent, no és absolutament necessari tenir formació en disseny de moda per dedicar-se al màrqueting en aquest sector, però sí “tenir una certa sensibilitat i interès“.

Els estudiants de màrqueting aplicat al sector moda poden provenir tant de l’àmbit de la comunicació i la gestió d’empreses, com ser dissenyadors de moda que volen ampliar els seus coneixements i habilitats.

En aquest món hi ha moltes petites empreses impulsades per dissenyadors que també s’encarreguen de la comunicació i el màrqueting de la seva pròpia marca, per això la formació en màrqueting pot ser molt útil.

Si t’interessa el món del màrqueting i el sector de la moda t’encanta, segur que t’interessarà el màster que ofereix LCI Barcelona. Mira la informació al seu web i apunta’t ja!

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Catalán Inglés

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here