Donar la volta al món sense pagar res

Els treballadors d'hotels poden veure món gràcies a la seva feina. (Deanna Ritchie)

T’expliquem alguns dels aspectes més interessants de treballar al sector hoteler

Ets d’aquelles persones que, quan torna d’un viatge, ja està pensant en la propera destinació? Els idiomes se’t donen bé, t’encanta conèixer noves cultures, parlar amb la gent del país, provar els plats típics…. I si poguessis fer tot això i viatjar sense cap cost?

Els professionals del sector hoteler poden viure a diversos llocs del món gràcies a la seva feina, per això la seva vida és un meravellós viatge constant. T’expliquem alguns dels aspectes més interessants de treballar a un hotel.

No falta la feina!

 Viatjar és el futur. Avui dia, el ritme de vida és molt estressant i, quan pot, la gent viatja per desconnectar i conèixer noves cultures… A més, mai havia estat tan barat fer-ho.

Des del transport fins a l’allotjament, el cost és molt assequible i això permet que viatjar sigui una possibilitat per a qualsevol que estalviï una mica.

Aquest flux constant de viatgers fa que els hotels busquin constantment personal per atendre als seus clients. Per això, amb una bona formació, el sector pot tenir molt bones sortides professionals.

Viatjar cada vegada és més fàcil i assequible per a totes les butxaques, per això sempre hi ha demanda de treballadors al sector. (Getty)

A l’última en tecnologia i innovació

Ets amant de la tecnologia? Els dispositius digitals i apps també van molt lligats als hotels. Les noves tecnologies s’utilitzen per millorar l’estada dels hostes i facilitar la feina dels empleats.

Des de pisos intel·ligents fins a estadístiques per conèixer el grau de satisfacció dels clients, els seus gustos, les xarxes socials de l’hotel… El màrqueting també ha trobat un gran aliat en la tecnologia: potenciar la publicitat, oferir les millors promocions a través d’internet, analitzar la competència…

Un altre factor important és la innovació. Els hotels busquen ser innovadors en tot moment i els seus treballadors estan constantment en contacte amb les noves tendències, aprenent cada dia alguna cosa nova.

No obstant això, Lluís Codó, professor de l’Escola Universitària d’Hotelería i Turisme de Sant Pol de Mar, destaca que la feina d’un hotel es basa en les relacions humanes. Per aquest motiu, l’ús de les tecnologies està molt lligat a la relació que es crea amb els hostes i ha de servir per potenciar el seu benestar.

Els hotels sempre intenten estar a l’última en tecnologia i innovació, sense oblidar la relació i el tracte amb els clients. (Dose Mitjana)

Actualment tots els hotels tenen el seu propi departament tecnològic. Si t’agrada la tecnologia, estar a l’última de totes les tendències i el tracte amb les persones, aquesta podria ser la feina dels teus somnis!

Veure món mentre estàs treballant

Ho dèiem al principi: qui treballa a un hotel, pot veure molt món. Segons Codó, els alumnes que estan disposats a viatjar quan acaben els estudis tenen més possibilitats de trobar feina.

En alguns centres, els estudiants poden realitzar pràctiques a nivell internacional a les millors cadenes hoteleres i restaurants, com passa amb el Grau Universitari en Gestió Hotelera i Turística de l’Hotel-Escola de Sant Pol de Mar. Molts acaben contractats en aquestes mateixes empreses quan acaben d’estudiar.

Així que ja saps… Fes les maletes perquè això no ha fet més que començar!

Informa’t de tot a Junior Report.

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here