Chromebooks: portàtils per entendre el món

A través dels Chromebooks, els alumnes poden accedir al 'moodle' del centre. (iStockPhoto)

Aquests dispositius portàtils s’encencen ràpidament, són fàcils d’utilitzar i promouen el treball en equip

Per Laura Andrés

Les aules són portes a l’aprenentatge. Les pàgines dels llibres de text ens permeten viatjar a llocs remots i inesperats, però ara també podem viatjar i aprendre a través dels Chromebooks.

Es tracta d’ordinadors portàtils que duen incorporat el sistema operatiu Chrome OS de Google.

“Als Chromebooks, el navegador és el centre del sistema i estan pensats per treballar, principalment, connectats a internet”, explica Xavier Reyes, coordinador TIC de l’Institut Bitàcola a Barberà del Vallès.

Entre els seus avantatges destaquen la rapidesa a l’hora d’encendre’s (uns 8 o 10 segons), la facilitat d’ús i la durada de les bateries. A més, no necessiten gaire manteniment, no tenen virus i són multiusuari.

Per Reyes, la característica més important és que el coordinador/a TIC d’un centre educatiu pot configurar tots els Chromebooks alhora mitjançant la consola d’administració. “Podem instal·lar o desinstal·lar qualsevol aplicació, fer seguiment de l’historial de navegació, bloquejar-los…”, apunta Reyes.

 

“Una eina molt potent”

Amb els Chromebooks, l’alumnat accedeix al Moodle o plataforma web del centre, on el professorat penja els documents o activitats que es fan sevrir a classe.

Aquests dispositius ajuden a entendre millor la complexitat del món i les assignatures.“El fem servir a l’aula en tots els àmbits, és una eina molt potent”, exposa Reyes.

Alhora, les llicències de G-Suite poden facilitar el treball de docents i alumnes, ja que són programes molt senzills d’utilitzar, intuïtius i amb tutorials disponibles a Youtube.

L’empresa de consultoria educativa Cloudalia ensenya els professors a fer servir les apps de G-Suite for Education i The Flipped Classroom per a aplicar-les a classe i obtenir el màxim rendiment i dels alumnes.

Gràcies a aquesta eina educativa, el professor es converteix en un guia més que una font de coneixement.

“Potenciem molt l’autonomia en l’aprenentatge. Per exemple, si estem estudiant els sòlids platònics els puc fer una breu explicació i detallo els objectius de la classe. Tot seguit, els puc deixar via lliure perquè investiguin i facin una presentació o resum del que han après”, explica.

Els Chromebooks també permeten respectar els diferents ritmes d’aprenentatge amb més facilitat, a més de promoure el treball en equip.

“Com es treballa amb documents penjats al Drive, es facilita la col·laboració entre els estudiants fent tasques en grup i fomentant la cooperació entre ells. La majoria d’aplicacions permet compartir les activitats”, afegeix Reyes.

En plena era d’internet, els Chromebooks han revolucionat la forma d’ensenyar i aprendre, convertint els alumnes en protagonistes.

Informació elaborada en col·laboració amb Cloudalia

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here