Classes tecnològiques

Alumnes de totes les edats incorporen la tecnologia als seus projectes. (Junior Report)

Els professors fan servir la tecnologia per a innovar a les aules i oferir un aprenentatge molt més divertit

Per Anna Lladó

Vivim en una societat cada cop més digitalitzada i això es reflecteix a les aules de les escoles, on la tecnologia és gairebé omnipresent.

“Avui dia no es pot entendre l’ensenyament sense la tecnologia”, afirma Jaume Feliu, professor de l’Institut Salas i Xandri de Sant Quirze del Vallès.

Actualment hi ha centenars d’eines disponibles. Monste Jiménez, docent de Vedruna Catalunya Educació, destaca Chromebooks, uns ordinadors portàtils que faciliten l’aprenentatge a través que diferents aplicacions que promouen el treball participatiu.

També esmenta la incorporació de la robòtica educativa, que “estimula i motiva els alumnes a aprendre i consolidar habilitats com el treball en equip i la resolució de reptes”.

Alumnes i alumnes de totes les edats incorporen la tecnologia en els seus projectes. (Junior Report)

Per la seva banda, Jaume Feliu, professor de Tecnologia, treballa principalment amb eines de Google como Google Maps, Google Earth o Google Drive i també amb altres de més específiques com ara Equatio, de TextHelp, per a fer equacions.

A més, Feliu és el creador de CoRubrics, un complement que permet avaluar els estudiantes amb rúbriques. Amb aquesta eina es pot mesurar el nivell i la qualitat d’una tasca, aplicant criteris d’avaluació personalitzats com ara l’originalitat, l’organització, el llenguatge o el material de suport d’una presentació.

Avui dia, professors i alumnes gaudeixen de nombrosos programes, aplicacions i dispositius per a educar gràcies a la tecnologia.

Feliu destaca que “la tecnologia facilita la col·laboració entre alumnes i potencia la creativitat”. Gràcies a les eines digitals, els alumnes tenen moltíssims recursos i opcions diferents per a preparar la presentació d’un treball.

A l’Institut Sales i Xandri, els alumnes treballen amb ordinadors, càmeres… i fins i tot un teleprompter per gravar els seus propis programes! (Junior Report)

Tot i així, Montse Jiménez afirma que “darrere la tecnologia hi ha d’haver una visió pedagògica”. Segons la professora, s’ha d’aconseguir que els alumnes siguin competents, tenint en compte els perills i riscos que comporta la tecnologia.

“La tecnologia no és la finalitat, és l’eina”, explica Jaume Feliu, qui també afegeix que “no volem alumnes tecnòlegs, sinó alumnes competents”. Per això, a banda de l’entorn digital, els estudiants també treballen l’escriptura en paper. “Escriure a mà continua sent imprescindible”, conclou.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellà | Català | English

COMPARTIR
Article anteriorEls robots del futur ja són aquí
Article següentRobots a la feina

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here