Com convertir-te en ‘concept artist’

Disseny d'un personatge per a un videjoc de Gameloft. (Toni Justamante)

T’expliquem les claus per arribar a ser un expert en la creació de videojocs, els seus escenaris i personatges

Per Judith Vives

Si la teva passió és dibuixar i t’encanten els videojocs i l’animació, segurament t’agradaria dedicar-te a aquest món. Però potser no sàpigues per on començar per seguir el teu camí.

La bona notícia és hi ha una professió a mesura en què les habilitats amb el dibuix s’apliquen al desenvolupament de videojocs: es tracta del ‘concept art‘, una disciplina creativa que consisteix a imaginar l’aspecte que tindran els personatges i plasmar-los en un disseny que servirà de base per desenvolupar el videojoc.

Per ser un concept artist calen coneixements de dibuix i, sobretot, de programaris i eines digitals (com Photoshop o Corel Painter) per plasmar les teves idees en un disseny concret.

Entorn d’un videojoc dissenyat per Gameloft (Toni Justamente)

Un camí creatiu

Però si realment vols convertir la teva passió en la teva professió, el més important és posar molt esforç i perseverança.

Això és el que va permetre a Toni Justamante fer el seu somni realitat. Avui dia treballa com a professor del Màster en Art 3D de CEV Barcelona i concept artist a Social Point, desenvolupadora de jocs tan populars com Dragon City. Saps com va arribar allà?

De petit, Toni dibuixava molt bé i ja d’adolescent va tenir clar que volia seguir aquest camí creatiu. Va decidir estudiar Belles Arts, però la carrera no va aconseguir satisfer les seves expectatives.

Personatge dissenyat per a un projecte de Gameloft. (Toni Justamente)

Durant alguns anys es va dedicar a altres treballs fins que un dia, quan ja tenia 28 anys, va recuperar la seva idea original de dedicar-se al dibuix i aplicar la seva creativitat al disseny de videojocs.

En aquell moment no existia l’oferta formativa d’avui en dia per aprendre a desenvolupar videojocs. Justamante va aprendre de forma autodidacta i un dia va tenir l’oportunitat d’entrar en una gran companyia de videojocs: Gameloft.

Se’n va anar a treballar a Bulgària, on va passar quatre anys. Durant aquella “etapa formativa” no només va poder aprendre l’ofici sinó que també va ser testimoni del creixement de la companyia.

Professional del ‘concept art’

A Gameloft, Toni Justamante va començar treballant com a dibuixant i aviat va poder realitzar els seus primers treballs a com ‘concept artist’ en el videojoc de role playing Order and Chaos.

En tornar de Bulgària, Justament va entrar a treballar en Social Point, on van valorar molt positivament la seva experiència com a ‘concept artist’, però també els seus “skills en il·lustració”. Així, el professor de CEV Barcelona destaca la importància d’especialitzar per fer-se un buit en la indústria del videojoc.

El seu consell per als nois i noies que vulguin dedicar-se a aquest món és que siguin molt perseverants. “El camí pot ser desmoralitzador, però cal ser perseverant, no desanimar-se davant els errors i entendre que equivocar serveix per aprendre“, destaca.

Segons Justamante, al sector del videojoc hi ha feina garantida “sempre que posis l’esforç en això”. Si vols seguir els seus passos i convertir-te en concept artist, comença a formar-te des d’avui. A CEV poden ajudar-te!

Informa’t de tot a Junior Report CastellanoCatalà English

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here