Com crear una imatge d’impacte

Gran part de l'èxit de Lady Gaga es deu a la seva imatge, creada pel seu estilista. (Mike Nelson / EFE)

Els estilistes tenen un paper clau en el món de la moda, la música, el cinema o la televisió

Per Judith Vives

Sienna Miller, Sofia Vergara, Lady Gaga, les germanes Hadid o Gwyneth Paltrow tenen alguna cosa en comú: totes tenen un estil propi que les defineix i les fa úniques.

Per crear aquest estil únic compten amb la figura d’un estilista, que les ajuda a aconseguir una imatge impactant i reconeixible.

Aquesta és precisament la missió de l’estilista. No es tracta únicament d’escollir vestits bonics, sinó de saber combinar-los amb complements, maquillatge i perruqueria per crear un estil i personalitat exclusives.

Tal com explica Daniel Louzao, dissenyador de vestuari de produccions audiovisuals: “El paper de l’estilista és essencial perquè reuneix no només la indumentària, sinó els accessoris i complements”.

View this post on Instagram

Los alumnos del Postgrado en Estilismo en Moda y Publicidad están elaborando un editorial de belleza con los profesores Dani Moon (@danimoonmakeup) y Alex Llopis (@alex_llopis). En primer lugar, crearon diferentes propuestas de moodboard por grupos y, una vez presentados, se eligieron dos de ellos para llevarlos a cabo en una sesión de shooting. . . . #school #design #fashion #felicidadduce #fashiondesign #fashiondesigner #postgraduate #postgraduatestudies #styling #fashionstyling #advertising #fashionadvertising #students #professors #beautyeditorial #moodboard #shooting #session #fashionphotography #photo #makeup #model #workinprogress #talent #creativity #hardwork #proud #fromdreamerstomakers #makeithappen #thisisforthedesigners

A post shared by LCI Barcelona (@lci_barcelona) on

Imatge amb personalitat

El paper de l’estilista ha anat guanyant protagonisme en una època en què les idees es transmeten a través de les imatges cada vegada més.

Per això, l’estilista ha passat de ser alguna cosa més que un assessor de moda i ha adoptat un paper estratègic com a director d’art.

Així, la personalitat d’una marca o una persona ja no depèn únicament dels dissenyadors. Els estilistes i directors d’art reuneixen diversos elements per crear una imatge que impacti, sorprengui i quedi gravada en la memòria.

Avui dia, l’estilista s’ha convertit en una figura central en el món de la moda, però també en la publicitat, el cinema i la televisió o el sector musical.

Pensa en com ens fixem en l’estil de les grans estrelles de la música per entendre la importància de l’estilisme més enllà de la passarel·la.

L’estilista també participa en la creació de col·leccions, la posada en escena de les desfilades, l’organització de showrooms i la planificació de fires, a més d’encarregar d’accions de comunicació relacionades amb la publicitat.

Un bon estilista ha d’estar al dia de les últimes tendències (línies, teixits, colors, etc.), així com saber coordinar amb èxit els estilismes d’una passarel·la o una sessió de fotos.

Per aquesta raó, ha de tenir coneixements de disseny de moda, disseny d’art, fotografia, il·lustració i altres disciplines relacionades.

En LCI Barcelona organitzen un màster d’estilisme per a formar-te en tots els aspectes que intervenen en la direcció d’art. Els seus professors són professionals del sector, de manera que podràs aprendre de la seva pròpia experiència. Entra al web de LCI Barcelona i submergeix-te en el món de l’estilisme.

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Catalán | Inglés

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here