La fórmula de l’èxit

En la gestió d'un retaurant intervenen molts factors a tenir en compte. (EUHT StPOL)

Establir processos de funcionament i gestionar emocions són algunes de les claus

Per Elisabet Claus

Dirigir un restaurant no és fàcil i aconseguir que tot funcioni a la perfecció suposa un gran repte per als millors professionals.

A l’hora de gestionar un negoci de restauració intervenen molts factors i, si s’aconsegueix tenir-los tots en compte, es poden obtenir grans resultats.

Lluís Codó, professor de Gestió de Processos i Qualitat a l’Escola Universitària d’Hoteleria i Turisme de Sant Pol de Mar (EUHT), ha elaborat l’anomenada “fórmula de l’èxit” per aconseguir que l’organització d’un restaurant sigui impecable.

“La fórmula neix de l’anàlisi dels restaurants que assessorem i les solucions que s’han intentat engegar”, afirma Codó.

ExG=(QP + Qp + Deh + In)*MV

La fórmula ExG = (QP + Qp + Deh + In) *MV està formada per sis variables a tenir en compte per obtenir l’èxit.

El concepte QP fa referència al nivell de qualitat del producte, Qp es refereix al nivell de la qualitat dels processos, Deh és el nivell d’acompliment de l’equip humà, In són els resultats dels indicadors de gestió i, finalment, MV és el mix de vendes.

Per Codó, els punts més importants de la fórmula són el nivell de qualitat del producte (QP), els indicadors de gestió (In) i el mix de vendes (MV).

“Els restaurants no acostumen a complir-ho, però les grans cadenes de restauració sí, gràcies a la seva gran capacitat d’anàlisi. Està a l’abast de tot el món i és qüestió de tenir temps per dedicar-se”, assegura Codó.

La fórmula de l’èxit és ExG = (QP + Qp + Deh + In) *MV. (EUHT StPOL)

Emocions i processos de treball

Quan parlem de restauració, la major preocupació és ser el més eficient possible.

D’aquesta idea neix el sistema de combinar emocions i processos de treball per crear un engranatge solvent. Així, els processos de treball ajudaran a organitzar el funcionament del restaurant.

“Aquests processos ajuden a fer el treball de forma molt més segura, perquè et diuen què has de fer a cada moment”, explica Codó.

Quant a la incorporació de les emocions, es tracta d’observar el treball del restaurant des de la visió del client. “Els protocols estan molt bé, però hem d’intentar generar emocions positives al client”, assegura Codó.

L’experiència del client

Relacionat amb la importància que té el client sobre l’èxit d’un restaurant, el mapa d’experiència és una eina molt útil per valorar el funcionament que té el restaurant amb el client.

Amb aquesta eina, els responsables d’un negoci poden saber què necessita o què vol el client des del mateix moment en què entra per la porta”.

El mapa d’experiència se centra en les necessitats del client. (EUHT StPOL)

Amb tots aquests factors presents, Lluís Codó assegura que “l’excel·lència no és fruit d’un procés, sinó d’un procés adaptat al tipus de restaurant”.

Si t’apassiona l’atenció al client, a l’Hotel Escola de Sant Pol de Mar podràs estudiar el Grau Universitari en Gestió Hotelera i Turística i especialitzar-te en direcció hotelera, esdeveniments i restauració o direcció de cuina, aprenent dels millors professors.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here