Més de 15 centres escolars participen a la Beca ACER-RED

Els diaris de la xarxa Revista Escolar Digital estan escrits i dirigits per estudiants de secundària. (Junior Report)

La beca permetrà al centre seleccionat formar part del projecte Revista Escolar Digital durant tot un any

Un total de 16 centres públics de tota Espanya són candidats a formar part del projecte Revista Escolar Digital (RED), una xarxa de diaris escolars dirigits, redactats i gestionats per alumnes de secundària, a través de la Beca ACER-RED 2019-2020.

Els centres participants pertanyen a la Comunitat de Madrid, País Basc, les illes Canàries, Catalunya i la Comunitat Valenciana. També s’ha rebut una proposta d’un centre escolar de la província de Corrientes, a l’Argentina.

Les propostes presentades comparteixen algunes característiques comunes, com l’actualització setmanal de continguts i la voluntat d’involucrar tota la comunitat educativa, des de l’alumnat fins a docents i membres de l’AFA.

El dimecres 24 de juliol de 2019 es publicarà a Junior Report el veredicte final del jurat, format per promotors i coordinadors del projecte Revista Escolar Digital (RED), a més de professionals vinculats a l’àmbit de la comunicació i del sector educatiu.

 

Esperit crític i treball en equip

El projecte Revista Escolar Digital (RED), impulsat pel diari digital Junior Report, és una xarxa de diaris escolars redactats i gestionats per alumnes de secundària.

Cada setmana, els estudiants publiquen notícies, reportatges d’actualitat i entrevistes protagonitzats per membres de la comunitat educativa i local. A més, compta amb l’assessorament d’un/a periodista professional per tal que els reporters junior aprofitin l’experiència al màxim.

“Aquesta beca suposa una oportunitat per les escoles de formar part d’un projecte que promou el treball en equip i fomenta que els més joves se sentin part de l’actualitat”, afirma Lali Bueno, coordinadora del projecte RED.

Entre altres objectius, el projecte Revista Escolar Digital (RED) es planteja com una eina educativa per alimentar l’esperit crític dels estudiants, lluitar contra  la desinformació i les fake news , a més de convertir-se en un recurs molt útil per aplicar les competències digitals, com ara l’educació mediàtica.

El caràcter transversal del projecte afavoreix la llibertat d’expressió i potencia el treball col·laboratiu entre els periodistes junior que composen les redaccions RED.

Els tallers ‘L’actualitat a l’aula’ fomenten l’educació mediàtica i l’esperit crític dels joves lectors. (Junior Report)

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano | Català | English

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here