El món sanitari s’apropa als centres educatius

Un innovador projecte dona a conèixer el diagnòstic per la imatge a les escoles (IFPS Roger de Llúria)

Un innovador projecte impulsat per la professora Sílvia Gelabert dóna a conèixer el diagnòstic per la imatge a les escoles de primària

Per Judith Vives

Una singular iniciativa de Sílvia Gelabert, professora del IFPS Roger de Llúria, vol donar a conèixer les tècniques de diagnòstic per la imatge als menors.

Per a això, Gelabert, acompanyada d’alumnes dels estudis de CFGS Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear, ofereix xerrades informatives als centres de primària.

En aquestes sessions expliquen als nens i nenes en què consisteixen les diferents tècniques d’imatge, des de les radiografies a ressonàncies magnètiques, ecografies, escàners i altres.

Perdre la por als hospitals

 

Amb una llarga experiència com a tècnica d’imatge, Gelabert sap molt bé que el món del diagnòstic per la imatge és força desconegut i que, a més, els petits tenen força por a aquest tipus de proves.

Per això se li va ocórrer que podria ser una bona idea portar aquestes tècniques a les escoles, perquè des de petits sàpiguen com funcionen aquestes proves i com és el treball del tècnic d’imatge.

“El fet d’explicar com es realitzen proves sanitàries en una classe i en un ambient més tranquil, fa que els nens perdin la por que tenen als hospitals“, explica Gelabert.

Durant les xerrades, els alumnes aprenen com han d’actuar i comportar-se quan els hagin de fer una prova d’imatge. Alhora, Gelabert també vol acostar el món sanitari als més petits.

A més d’explicar com funcionen les diferents tècniques d’imatge, especialistes expliquen als alumnes com ho fan per distingir algunes patologies.

Les sessions inclouen jocs com el memory o puzzles. (IFPS Roger de Llúria)

Com funciona el cos humà

 

Durant les sessions, els més petits coneixen més a fons com funciona el cos humà. Així, en aquestes sessions descobreixen l’anatomia del cos humà i com són els ossos, músculs i diferents òrgans.

Gelabert explica que, en un ambient més distès, els petits mostren major curiositat i sorgeixen més preguntes i dubtes que en un hospital.

En aquestes xerrades, Gelabert compta amb el suport dels seus alumnes de 2n del Cicle de Grau Superior d’Imatge per al Diagnòstic i Medicina Nuclear, que expliquen a nens d’entre 6 a 11 anys com es pot veure el cos humà per dins fent fotografies de manera entenedora i explicativa.

Els escolars descobreixen les diferents tècniques de diagnòstic de la imatge. (IFPS Roger de Llúria)

Imatges i jocs

 

Les explicacions es basen en una projecció d’imatges en què es veuen les diferents màquines i procediments que es realitzen en un hospital per veure els ossos, els músculs, els òrgans i altres parts del cos, a més d’algunes patologies o malalties.

A més, també es fan diversos jocs per fer més comprensible l’explicació, com ara un memory i trencaclosques, i es mostren diferents tipus d’ossos perquè els nens puguin tocar-los i experimentar amb ells.

De moment, Gelabert ja ha organitzat xerrades a les escoles Patronat Domènech i Josep Maria Jujol del barri de Gràcia a Barcelona, ​​i confia que altres centres se sumin aviat al projecte.

Informa’t de tot a Junior Report Castellano | Català | English

 

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here