El negoci de les notícies falses

Fer clic i picar l'ham és més fàcil del que penses. (Junior Report)

La capacitat d’arribar a una audiència global converteix les ‘fake news’ en un negoci

Existeixen diferents classes de ‘fake news’ o notícies falses. Algunes es creen amb una intenció còmica, per fer paròdia d’alguna situació: en aquests casos, és bastant evident que les notícies són falses, encara que pretenen semblar reals.

Però també hi ha persones, grups o empreses que veuen un negoci en les notícies falses gràcies a la seva gran capacitat per difondre’s i tenir milers de visualitzacions.

Més visites = més beneficis

En aquests casos, una pàgina web o un perfil d’una xarxa social comença a publicar notícies falses, prou cridaneres per atreure l’atenció dels usuaris.

L’objectiu és convertir la notícia en viral i aconseguir que augmentin les visites i seguidors: cada nova visita és un clic, i cada nou clic suposa més ingressos en publicitat.

Aquest tipus de pràctiques són diferents al ‘clickbait’ o ciberham, una tècnica utilitzada per molts mitjans digitals per captar l’atenció dels lectors amb titulars enginyosos o polèmics que després porten a notícies no tan impactants… però certes, al cap i a la fi.

Acostumen començar amb frases com: “No et creuràs el que va passar”, “10 coses que segur que reconeixes” o “Va passar això i el que va succeir després no ho endevinaries mai”… Segur que alguna vegada has picat!

Informa’t de tot a Junior Report Castellà | Català | English

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here