Una ‘pandèmia’ de consciència ecològica

Els guanyadors del Premi Blanquerna Impulsa en l'àmbit comunicatiu (Blanquerna / Blanquerna)

Els alumnes del col·legi Sant Ramon Nonat guanyen el premi en la categoria de comunicació pel projecte ‘Pandèmia d’Eskamots’

Per Judith Vives

El projecte dels alumnes del col·legi Sant Ramon Nonat (Barcelona) per ampliar el nombre d’escamots verds ha guanyat el Premi Blanquerna Impulsa en la categoria de l’àmbit comunicatiu.

Amb la proposta titulada “Pandèmia d’Eskamots”, els alumnes volen que cada vegada hi hagi més grups de persones dedicats a conscienciar sobre la importància de promoure les ciutats i comunitats sostenibles, uns grups que han batejat amb el nom d’Eskamots Verds.

El treball, impulsat pels alumnes Eric Bauló, Àlex Sánchez, Leonor Martínez i Valter Pereira, sota la supervisió del professor Lluís Sala, forma part d’un projecte més gran, anomenat “La revolució verda”, i que l’escola ja treballava en cursos anteriors.

En la tercera fase del projecte, l’objectiu era formar i conscienciar els futurs ciutadans “que hauran de construir ciutats i comunitats més sostenibles, tal com preveuen els Objectius de Desenvolupament Sostenible”, segons expliquen els alumnes en la memòria presentada.

Els destinataris de les accions han estat tots els membres de la comunitat educativa de l’escola i altres entitats, des d’alumnes a professorat, famílies i el personal d’administració i serveis (PAS), a més a més dels altres agents i actors del territori.

A l’escola Sant Ramon Nonat ja existia un Eskamot Verd que durant un any ha dut a terme diferents actuacions. Després d’aquest any, els alumnes han cregut que havia arribat el moment d’exportar la iniciativa i animar els joves d’altres escoles i instituts a actuar perquè es converteixin en el motor del canvi. Així va sorgir la idea de la Pandèmia d’Eskamots.

Els alumnes la defineixen com “una barreja entre formació i acció comunicativa que té com a objectiu formar joves en la creació i dinamització de comissions ambientals, donar un impuls definitiu a la mobilització d’aquestes comissions i convertir-se en el principi de la transformació del centre”.

El projecte s’ha desenvolupat en sis passos. El primer consisteix a avisar un altre centre que es prepari per a una misteriosa visita. A més a més, els demanen que preparin uns avions de paper en els quals hagin escrit desitjos per aconseguir una ciutat més sostenible.

El segon pas consisteix a crear un nou eskamot, o comissió ambiental. Amb aquesta finalitat han fet diverses trobades amb altres centres.

El tercer pas ha estat l’elaboració d’un manifest, l’acció comunicativa que serveix per explicar la iniciativa a l’escola. En el manifest, els alumnes es comprometen a aconseguir una escola i una ciutat més sostenible. Amb el manifest ja redactat, la nova comissió creada es presenta en societat a la resta de la comunitat.

Els últims passos consisteixen a difondre la iniciativa a través de les xarxes socials i a tornar a començar tot el procés per aconseguir nous grups en altres escoles de la zona.

Informa’t de tot a Junior Report | Castellano Català English

FER UN COMENTARI

Please enter your comment!
Please enter your name here